A leglátványosabb és legnagyobb mértékű eredményeket a robogónknál a henger cseréjével, a hengerűrtartalom növelésével érhetjük el.
Teljesítmény szerint nézve:
Az öntöttvas hengerek, kétgyűrűs dugattyúval 7-11 lóerő körül tudnak teljesíteni, megfelelő kipufogóval és beállításokkal. Viszonylag magas teljesítménynövekedést kapunk, nem túl nagy befektetéssel. Nem elhanyagolható szempont a tartósság sem, hiszen egy esteleges megragadás után újra hónolható és egy új, megfelelő méretű dugattyúval újra működőképes.
Pl:
DR Sport 70 (7-10 LE)
Polini Sport (8-10 LE)
Malossi Sport (9-11 LE)
Top Trophy (9-11 LE)
Az aluhengerek már általában egygyűrűs dugattyúval készülnek, 9-16 lóerő közti teljesítménnyel. Kétségtelenül nagyobb teljesítményt eredményez, magasabb áron. A teljesítmény az élettartam rovására is mehet, ha nincs kellő odafigyelés és karbantartás. A legkisebb szerelési és hangolási hiba végzetes lehet. Ha megsérül a hengerpalástot védő kemény réteg, a javítása nagyon költséges.
Pl:
Malossi MHR Replica (9-13 LE)
Hebo Hi-Racing (11-15 LE)
Italkit BI-Metal (12-14 LE)
Polini Alu (10-11 LE)
A Replica és Racing szettek 11-20 LE-t is elérhetnek. Ezek általában a gyártó csúcsmodelljének rep-likái. Hobby és utcai célra elég drága, de mindenképpen lóerőbajnok megoldás.
Pl:
Top Due Plus (10-14 LE)
Hebo Manston 2 (12-20 LE)
Malossi MHR (11-16 LE)
Stage 6 Racing (11-15 LE)
Di-Tech vagy Pure Jet (befecskendezős) motorokhoz is kapható már tuning szett, a Malossi gyárt a Piaggio és a Morini blokkokhoz is. Elektronikával együtt kapható 70 cm3-es készlet.
High-End Racing szettek. Abszolút csúcskategória, komoly átépítéseket, alakításokat, a szetthez való főtengelyt igényelnek. Egy ilyen szett ára elérheti a 90-150 ezer forintot is. (főtengely és kipufogó nélkül!)
Pl:
Polini Evolution (22 LE)
Malossi MHR Team (22-23 LE)
Metrakit Pro Race (20-21 LE)
Minden 50 cm3-es robogót fojtással látnak el gyárilag, ami azt jelenti, hogy 45 km/óránál nem képes gyorsabb haladásra. A fojtás lehet:
1. Elektronikus, ami a korlátozza a motor maxi-mális fordulatát és ezáltal a sebességet.
2. Mechanikus, ami korlátozza az áttétel növekedését a szíjtárcsán.
3. A fojtást elhelyezhetik a kipufogó-, illetve a szívórendszerben.
Négy alapvető területen tudunk teljesítményt növelni:
1. kipufogó rendszer
2. hengerűrtartalom
3. áttételezés
4. karburátor